Friday, September 4, 2009

Meninggalkan Zuriat Yang Berkualiti Di Masa Depan

Saya kira sudah tiba masanya untuk kerajaan memikirkan satu program yang komprehensif untuk membina insan yang cemerlang mulai saat ini. Semua saluran pembelajaran dan saluran informasi perlu dipantau sepenuhnya. Kita dapati sekarang banyak kejadian-kejadian yang nampak manusia sudah rosak akhlaknya, Saya tiada statistik khusus telapi cuba perhatikan:
1, Bilangan Kejadian Rogol berbanding penduduk
2, Bilangan Kejadian Ragut berbanding penduduk
3, Bilangan Penagih Dadah berbanding penduduk
4, Bilangan Kes Rasuah ,,,,,
5. Bilangan Pecah masuk rumah
6. Bilingan Pelacur
9, Bilangan Pelanggan Pelacur
10. Bilangan Peminum Arak
11. Bilangan Pemain Judi
12. Bilangan Orang tak sembahyang (bagi Islam)
13. Bilangan Dato'/Tan sri terlibat Jenayah
dan pelbagai statistik

Di antara sumber-sumber yang perlu dikawal ialah :
1, Kandungan bahan Internet yang boleh di akses oleh rakyat malaysia. (apalah salahnya kerajaan memasang content filtering diperingkat Nasional - Tanya Cyber security bagaimana nak buat - jika ini dibuat nescaya sesiapa sahaja yang mengakses internet di Malaysia tidak dapat melihat gambar dan video lucah'. Memasang content filtering di peringkat Nasional (terpusat) bukan bererti menapis kandungan internet tetapi menyekat laman tak bermanfaat dari diakses oleh pengguna di Malaysia.

Radio dan Television pula kurangkan siaran lagu.muzik banyakkan siaran informasi seperti Radio 24, IKIM, elok ada radio Kesihatan dan seumpamanya.

Dari segi poligami pula, jangan benarkan orang yang tidak bersembahyang berpoligami sebab ia akan melahirkan zuriat yang tidak cemerlang. Galakkan orang-orang yang baik dan beriman berpoligami sebab ia akan melahirkan insan yang cemerlang InsyaAllah.

Dan banyak lagi cara untuk mengatasi masalah sosial ini.

No comments:

Post a Comment