Saturday, September 26, 2009

Baik Buruk Bazar Larut Malam Danau Kota Setapak

Kewujudan BAZAR LARUT MALAM DANAU KOTA SETAPAK telah mengubah landskap persekitaran taman Danau Kota yang terletak sepelaungan dari Pusat bandaraya Kuala lumpur. Danau Kota kini dikenali seluruh negara dengan produk Bazar Larut Malam yang paling ramai pengunjungnya.

Pun begitu banyak keluhan dan rasa tidak puashati penduduk di Taman Setapak Indah, Taman Ibu Kota dan Taman Danau Kota kerana pada waktu malam pergerakan penduduk menjadi terbatas disebabkan keadaan jalanraya yang sesak iaitu tidak terurus, Satu lagi kesan negetif ialah sikap peniaga yang meninggalkan Van-Van yang buruk ditempat-tempat parking di persekitaran menjadikan Danau Kota akan terkenal dengan Kawasan Simpanan Van-Van Buruk. Van-van ini sebenarnya stor barang-barang peniaga.

Kalau mereka bayar parking (sewa parking) pun, ia akan merosakkan keindahan Danau Kota sebab memang kehadiran van-van ini mencemarkan kawasan Danau Kota. saya harap DBKL akan mengambil perhatian perkara ini.

Satu lagi yang saya tak minat tengok ialah ramai pengunjung merupakan pasangan muda. entah dah kawih ke belum. Orang keluar malam ni pakaiannya lain macam. tak caya cubalah tengok sendiri. peniaga perempuan pula ada yang hisap rokok. Jika Bazar Larut Malam akan melahirkan makhluk asing (di luar tatasusila insan yang diredhai Allah) adalah lebih baik tak payah adakan bazar Larut Malam.

Apa kata kita tukar Bazar Larut Malam kepada Bazar Pengajian Malam, adakan juga jualan tetapi banyak aktiviti pembelajaran dan pembentukan insan kamil.

No comments:

Post a Comment