Sunday, August 2, 2009

DEMONSTRASI DAN PERHIMPUNAN HARAM - PANDANGAN MINDA BISTARI

Hari ini (2 Ogos 2009) kita dikejutkan dengan bilangan yang begitu besar ditahan selepas satu demontrasi yang diadakan di Kuala Lumpur. Minda Bistari terdetik untuk menulis di laman blog ini mengenai perkara demontrasi dan perhimpunan haram. Pada pandangan saya desakan melalui demonstrasi ini adalah satu cara yang paling lemah bagi menuntut sesuatu yang dihajati. Mengadakan demontrasi akan menyusahkan orang ramai dan merugikan masa pasukan keamanan. Yang di tahan pula akan lebih susah.

Pihak berkuasa telah memberi amaran supaya jangan mengadakan demonstrasi tetapi ia tidak dihiraukan oleh penganjur dan penyahut anjuran. Oleh yang demikian saya minta semua pihak supaya gunakan saluran lain selain DEMONSTRASI sebab apa yang kita lihat demontrasi yang dibuat di seluruh dunia tidak sampai ke mana pun. Yang mungkin terjadi ialah rusuhan dan keganasan tidak sengaja.

Setuju atau tidak terpulang kepada pembaca Blog Super Mind / Minda Bistari. Itu hanya pandangan yang lahir dari sanubari saya sahaja.

Wassalam

No comments:

Post a Comment