Thursday, January 10, 2013

Joinlah group fb Bangun Sebelum Subuh http://www.facebook.com/groups/154659211257779/


    • Daripada Abu Hurairah radhiallah 'anhu Rasulullah Sallallahu 'alayhi wassallam bersabda " Demi Allah yang diriku di tangan-Nya kamu tidak akan dapat memasuki syurga sehinggalah kamu beriman. Kamu tidak beriman sehingga kamu saling berkasih sayang.Mahukah kamu aku tunjukkan satu perkara, apabila kamu lakukannya kamu saling berkasih sayang? Sebarkanlah salam di antara kamu." Marilah kita bersama
      Unlike ·  ·  · 19 hours ago
      • You and Suriayati Zulyati like this.
      • Norzaman Nordin Terima Kasih tuan Syed Mohamed Syed Hussinkerana berkongsi ilmu dengan ahli-ahli Bangun Sebelum Subuh yang kini berjumlah 2,353. Bagi menyebarkan ilmu kepada lebih ramai lagi marilah kita sama-sama menambah rakan-rakan fb kita menganggotai kumpulan Bangun Sebelum Subuh ini. Semoga kita semua dilindungi Allah serta diberkati seluruh kehidupan kita sama ada di dunia maupun di akhirat. In Sha Allah.
    • Tadi kuliah di Surau Al-Furqan, Bandar Baru Selayang mengenai Rukun dan Syarat Taubat.

      Rukun Taubat

      Imam Nawawi r.a. menerangkan dalam 'Riyadhus-syalihin' bahawa taubat itu hendaknya dilakukan secara sempurna dengan mematuhi rukun-rukun iaitu:

      1. Berhenti dari maksiat itu
      2. Menyesal terhadap dosa-dosa yang pernah dilakukan
      3.Berjanji dengan penuh kesungguhan tidak akan mengulangi dosa itu
      4.Bila dosa berkaitan orang lain, hendaklah menyelesaikan persoalan itu dengan orang itu sendiri.

      Syarat Taubat

      1. Rasulullah saw. bersabda, “Sesungguhnya Allah akan menerima taubat seorang hambaNya selama belum tercabut nyawanya.” (HR. At-Tirmidzi).
      2. Sebelum Matahari terbit dari barat (tanda hari kiamat).
      Unlike ·  ·  · 6 hours ago near Kuala Lumpur
      • You and Muhammad Hazman Jaafar like this.
      • Norzaman Nordin Terima Kasih Hashim Bin Ab. Rahman atas perkongsian ilmu. Bagi sebaran yang lebih luas, bolehlah tuan atau ahli lain tambah rakan-rakan bagi menganggotai kumpulan yang In Sha Allah mendapat keredhaan Allah. Semoga Allah melindungi kita semua dan memberkati hidup kita sehingga ke SyurgaNya. Ya Allah perkenankanlah.
      • http://www.facebook.com/groups/154659211257779/

No comments:

Post a Comment