Saturday, August 13, 2011

Wahai Manusia! Sembahlah Tuhanmu yang telah menciptakan kamu...

Kewujudan setiap yang kita lihat ini pasti ada penciptanya. Di dalam surah Al-Baqarah ayat ke 21 di mana terjemahannya yang dibuat melalui buku Tafsir Qura'an Per Kata keluaran Maghfirah Pustaka yang ditulis oleh Dr. Ahmad Hatta, ialah :

"Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dan orang-orang sebelum kamu, agar kamu bertakwa." (21:AlBaqarah)

"(Dialah) yang menjadikan bumi sebagai hamparan bagimu dan langit sebagai atap, dan Dialah yang menurunkan air (hujan) dari langit, lalu dia hasilkan dengan (hujan itu) buah-buahan sebagai rezeki untukmu. Karena itu janganlah kamu mengadakan tandingan-tandingan bagi Allah, padahal kamu mengetahui. (22:AlBaqarah)

-------------------------------------------------------------------------
In MyMind100...

Cuba kita lihat bangunan-bangunan&kenderaan-kenderaan yang ada di seluruh dunia. Ia dibuat daripada batu, besi dan kaca. Batu,Besi dan kaca asalnya dari dalam bumi dalam bentuk asal (dijadikan oleh Tuhan). Dulu bangunan2 ini tiada, kini ada dan banyak pulak tu. Siapa yang buat Bahan Asal?..... Apa impaknya jika Tuhan sudah menghentikan pengeluaran bahan mentah tersebut?

JADI ELOKLAH KITA SEMBAH TUHAN, YAKNI ALLAH. PUJA DAN PUJILAH PADA NYA. HORMATLAH PADA NYA. KALAU YANG TUHAN LARANG, JANGANLAH BUAT. APA YANG TUHAN PERINTAHKAN, TUNAIKANLAH TERUTAMA SOLAT.

No comments:

Post a Comment