Friday, April 22, 2011

Sedih Dengan UTUSAN MALAYSIA....

Biar apa pun orang mendesak supaya boikot Utusan Malaysia namun saya tetap membeli UTUSAN MALAYSIA. Sebabnya saya menganggap berita yang disampaikan merupakan hasrat Malaysia. Sebagai contoh, apabila seseorang raja ingin menyampaikan berita kepada raja yang lain maka beliau akan menghantar utusan yang dipanggil Utusan Raja.

Nabi Muhammad S.A.W. pula, ia adalah Utusan Allah atau Rasulullah. Oleh itu, sahlah Utusan Malaysia merupakan sumber penyampaian oleh Malaysia. Apa yang terkandung di dalamnya adalah merupakan Hasrat Malaysia.

Apa yang menyedihkan ialah kandungan yang dimuatkan di dalamnya bernilai rendah. Misalnya Utusan Malaysia keluaran SABTU 23.4.2011 BIL 97 TAHUN KE 46 bersamaan 19 JAMADIL AWAL 1432 di muka hadapan di HIGHLIGHT "Pesona wanita jatuhkan lelaki", diletaknya gambar seksi, nampak buah dada, nampak wanita meniarap di tepi pantai" Apa maknanya ni? apa yang nak disampaikan?. Dan lagi tak-habis-habis menyiarkan cerita pasal berita salah laku seks. Adakah Malaysia suka kepada perkara2 tuduh menuduh ni?.

Cuba tuan/puan lihat S3 Sabtu serba santai diruangan XPRESI. Fazura tetap asli. Gambar Fazura besar satu mula surat. Dia Melayu & Islam. Tapi Gambarnya MasyaAllah nampak buah dada dan paha. Kameramen yang ambil gambarnya semasa adjust2 camera mungkin dapat rakam apa yang ada dicelah pahanya. Adakah SITUASI ini menjadi satu kebanggaan Rakyat Malaysia?. Ya agaknya sebabnya ia ada dalam UTUSAN MALAYSIA. Kalau tak penting masakan ada di dalam Utusan.

Sehubungan dengan itu saya merayu kepada Pengurusan Utusan Malaysia supaya melihat celoteh saya ini secara positif. Jangan fikir nak saman saya sahaja.

Renungkanlah......

No comments:

Post a Comment