Tuesday, June 15, 2010

Bangunan Terbengkalai, Rumah Kosong, Kedai Tak beroperasi PUNCA Nyamuk

Sekali lagi saya ulang pandangan saya mengenai punca meningkatnya penyakit denggi ialah disebabkan banyaknya bangunan terbengkalai, rumah kosong yang lamannya semak, kedai siap tapi tidak beroperasi kalau beroperasi pun tidak laku. banyaknya perkara-perkara tersebut akan memudahkan pembiakan nyamuk. Kita juga mungkin berpengalaman, jika bilik di dalam rumah kita tak digunakan dan kita biarkan kosong lama-kelamaan bilik tersebut juga banyak nyamuk.

Jadi saya ingin mencadangkan supaya ada usaha untuk meminimakan pembangunan rumah kedai & rumah kediaman. Pastikan rumah dah siap ada penghuninya, kalau tiada maknanya pembangunan melebihi keperluan.

Saya berkeyakinan rumah dan bangunan siap tetapi kosong adalah milik sebahagian orang yang mampu dan mereka beli hanya untuk disimpan sebagai pelaburan pada masa akan datang. Akibatnya rumah dan bangunan kekal TINGGI harganya.

SATU KAJIAN MENYELURUH PERLU DIBUAT BAGI MENGELAKKAN PELABURAN JANGKA PANJANG yang merosakkan ekologi masa kini. Cetusan minda...ayat tunggang langgang. Asal maksudnya sampai.

No comments:

Post a Comment