Friday, May 28, 2010

Kagum dengan Kegigihan Kaum Cina Di Cameron Highland

Peluang Bercuti di Hari Wesak saya habiskan dengan melawat Cameron Highland. Di sini saya amat kagum dengan kaun Cina yang membuat pekerjaan yang baik iaitu memakmurkan tanah. Pada pandangan saya usaha yang dibuat bukan merosakkan tanah sebab mereka meneres bukit untuk menanam sayur, bunga dan ladang teh. Semuanya itu untuk kegunaan manusia sejagat. Jika mereka merosakkan bukit kerana buat bangunan dan apartment saya tak setuju. Saya membayangkan jika tanah tersebut terbiar sebagai hutan, itu lagi rugi.

Cuma saya nak ingatkan pengusaha-pengusaha kebun di Cameron Highland supaya berusaha mengekalkan kesuburan tanah dengan tumbuh-tumbuhan BUKAN dengan BANGUNAN atau LOT-LOT BANGLO MEWAH sehingga merosakkan tanah tinggi.

2 comments:

  1. Yes,,, Indahnya alam ciptaan tuhan.Tangan2 manusia juga yg membinasakannya.

    ReplyDelete
  2. Ya ada yang memakmurkannya tak betul cara.

    ReplyDelete