Monday, May 10, 2010

Cane Arak bertaburan di luar pagar Surau Ishahiyah Addiniyah Taman Ibu Kota

Saya selalu melihat sampah sarap bersepah di luar pagar surau Islahiyah Addiniyah Taman Ibu Kota pada waktu subuh. Pagi tadi (10.5.2010) saya terlihat ada 3 tin (cane) arak jenis TIGER di bungkus dalam plastik di tempat parking. Saya sepak memang tin tu kosong. lain-lain sampah juga ada.

Sebenarnya Bazar Larut Malam Danau Kota adalah punca sampah-sarap bertaburan di sekitarnya. Saya sangat bimbang anak-anak muda Melayu Islam terbiasa berjaga malam dan hisap rokok dan kemudian minum arak. Disebab kurang iman, mereka akan menganggap minum arak perkara biasa, berjaga malam perkara biasa, berzina perkara biasa, keluar jam 2 pagi atau 3 pagi perkara biasa.

Saya berpendapat, berniaga selepasa jam 10 malam hingga pagi TIDAK PERLU. Sebab Allah jadikan Malam untuk kita BEREHAT. Siang untuk kita Bekerja. DI USA dan UK pun MALAM TUTUP kecuali tempat Maksiat (kelab malam, pub, pusat pelacuran).

Apa perlunya Makan selepas Jam 10 malam?. Apa perlunya beli baju jam 10 malam?. Lagi pun yang saya perhatikan orang-orang yang keluar malam dari jam 10 malam hingga pagi di bazar larut malam tu TAK RAMAI yang macam orang. Ada yang bertindik, tak pakai tudung, seluar pendek, pakai ketat, hisap rokok, peniaga perempuan pun ada yang merokok......Tak caya pergi tengok.

Jadi saya cadangkan supaya kerajaan adakan polisi supaya aktiviti malam di kurangkan segera supaya pihak polis pun boleh berehat. Kalau banyak aktiviti terpaksa pihak polis kerja overtime.

http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Surau-Islahiyah-Addiniyah-Taman-Ibu-Kota/119556584742288

No comments:

Post a Comment