Tuesday, May 25, 2010

Belajarlah Membaca AlQuran Walaupun Usia Dah Lanjut

Saya difahamkan masih ramai yang dah berusia 50an tapi masih mengunjungi pub dan kelab malam. Saya juga rasa sedih melihat tidak ramai anak muda yang solat berjemaah di waktu subuh. Saya juga terkilan melihat ramai yang masih mencari rezeki walaupun dah pukul 12.00 malam hingga 4 pagi. Saya juga sedih semakin ramai orang merokok; dan masih ada lagi Imam, Bilal dan AJK surau MEROKOK.

Saya nasihatkan orang-orang yang lebih cenderung membuat perkara-perkara maksiat supaya berjinak-jinaklah membaca AlQuran. Baca terjemahannya sekali supaya kandungannya boleh dihayati.

AL-Fatir Ayat [29 ]

Sesungguhnya orang-orang yang selalu membaca Kitab Allah dan tetap mendirikan sembahyang serta mendermakan dari apa yang Kami kurniakan kepada mereka, secara bersembunyi atau secara terbuka, mereka (dengan amalan yang demikian) mengharapkan sejenis perniagaan yang tidak akan mengalami kerugian;
http;//www.alquran-melayu.com/35-fatir/

No comments:

Post a Comment