Monday, April 26, 2010

ALLAH AKAN MEMENUHI NERAKA DENGAN IBLIS DAN PENGIKUTNYA

Wahai pembaca blog Supermind@Minda Bistari yang dihormati, semoga kita menjadi di antara orang yang tidak akan disesatkan oleh Iblis. InsyaALLAH.

Rujuk terjemahan dialog dari surah "Shad".

Ayat 71-74

(Ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat, "Sesungguhnya Aku akan menciptakan manusia dari tanah. Kemudian apabila telah Aku sempurnakan kejadiannya dan Aku tiupkan roh (ciptaan)-Ku kepadanya; maka tunduklah kamu dengan bersujud kepadanya".
Lalu para malaikat itu bersujud semuanya, kecuali Iblis, ia menyombongkan diri dan ia termasuk golongan yang kafir.


Ini pernyataan saya
Iblis sudah janji dengan Allah dia tak akan sesatkan orang terpilih oleh Allah. Oleh itu marilah kita usahakan supaya kita terpilih oleh Allah menjadi di antara hamba Allah yang tidak disesatkan oleh Iblis.

rujuk terjemahan ayat 82-83 surah "Shad"

(Iblis) menjawab, "Demi kemuliaan-Mu, pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya, kecuali hamba-hamba-Mu yang terpilih di antara mereka."

rujuk juga ayat 83-84 surah "Shad"

(Allah) berfirman, "Maka yang benar (adalah sumpahku), dan hanya kebenaran itulah yang Aku katakan. Sungguh, Aku akan memenuhi neraka Jahanam dengan kamu dan dengan orang-orang yang mengikutimu di antara mereka semuanya."

No comments:

Post a Comment