Tuesday, February 16, 2010

Suhu Enjin Kereta Panas Apabila Jem

Saya baru pulang dari Kampung dan melalui Tol Bentong. Saya belum pernah terlibat dalam kesesakan seperti petang tadi (Jam 6.00 petang). Sebelum Tol Bentong (dari Kuantan ke KL) dah berkilometer Jem. Lepas Tol pulak Jem hampir tak bergerak. Saya tidak berhenti tetapi bergeraklah sikit-sikit. Saya dapati banyak kereta yang tersadai di tepi jalan. Kesihan saya tengok. tapi apakan daya tak boleh nak tolong pun.

Saya ingin pesan kepada pemilik2 kereta supaya periksa kereta bila nak buat perjalanan jauh terutamanya Air dalam tangki. Jangan berkurang. Servis kereta perlu ikut skedul yang disyorkan.
Senggara kenderaan anda supaya ia relevan walau ketika Jem. Dari tol bentong ke KL perjalanan saya ialah 2 jam. Dalam keadaan biasa hanya 30 minit.

No comments:

Post a Comment