Thursday, December 17, 2009

Membesarkan berita Rogol, Pesta Seks, Cabul dalam Akhbar mendorong pertambahan kes

Saya adalah seorang yang memang tidak suka akhbar-akhbar atau majalah-majalah memperbesarkan berita-berita Pesta Seks, Rogol, Cabul, Sumbang Mahram, Khalwat. Berita sedemikian pada pandangan saya bukan dapat mengurangkan kes MALAH ia akan menggalakkan lagi orang lain berbuat perkara yang sama.

Sepatutnya kejadian-kejadian ini dilapor terus ke pihak berkuasa. Kemudian pihak berkuasa buat task force dengan segera cari puncanya agar kejadian demikian dapat dicegah berlaku pada masa hadapan.

Kenapa saya kata membesarkan berita sedemikian akan menambahkan lagi kes?

Sebabnya ialah dalam negara kita ini ramai orang yang tidak mengikut atau menghayati Islam sepenuhnya. Bila jauh dari Allah maka ia akan dekat dengan syaitan.

Apabila manusia dekat dengan syaitan maka berita-berita yang disiarkan oleh akhbar tersebut hanya akan merangsang dirinya untuk sama-sama melakukan perkara yang sama.

Saya percaya kegairahan menyiarkan berita sensasi bukan untuk menginsafkan orang tetapi HANYA UNTUK MENGAUT KEUNTUNGAN sebab akhbar yang menyiarkan berita tersebut akan laris. Untung. Untung. Untung.

No comments:

Post a Comment