Saturday, November 7, 2009

Saya bukan jenis 'perigi cari timba' - Fasha Sandha

Tajuk di atas saya petik dari sebuah akhbar bertarikh Ahad 8 November 2009. Tapi bukan itu yang nak saya nyatakan di sini tetapi saya nak luahkan yang rasa tidak berkenan saya sebab dalam banyak-banyak gambar Fasha Sandha, gambar seksi Fasha Sadha yang dipamirkan di MUKA HADAPAN akhbar. Bukankah banyak lagi gambar lain Fasha Sadha yang bertudung atau lebih sopan yang boleh dimuatkan?. Cerita yang dimuatkan itupun tak relevan dengan gambar.

Akhbar merupakan satu instrumen yang boleh mendidik masyarakat menjadi insan kamil. Akhbar juga boleh (lebih mudah) menjerumus masyarakat ke lembah kehinaan. jadi harapan saya kepada pengusaha akhbar supaya lebih bertanggungjawab kepada kesejahteraan ummah.

Biarlah pendapatan yang kita perolehi itu mendapat Redha ALLAH.

No comments:

Post a Comment