Sunday, October 18, 2009

ANAK HARAM BERCAMBAH - PETIKAN DARI METRO AHAD 18 OKTOBER 2009

Petikan dari akhbar Metro Ahad, 18 Oktober 2009

Secara purata 235 bayi luar nikah lahir setiap tahun di dua pusat perlindungan wanita di Lembah Klang. Jika dicampur statistik pusat kebajikan lain, kes tidak dilaporkan dan rentetan kejadian buang bayi, angka sebenar pasti berlipat ganda. Ia fenomena membimbangkan dan langkah drastik perlu diambil untuk menghentikannya.

----------------------------------------------------------------------------------
Pandangan MindaBistari
Pada masa ini penyumbang kepada keruntuhan moral masyarakat Malaysia sangat banyak. tiada kawalan yang serius terhadap sumber-sumber berkenaan. Puncanya termasuklah majalah, akhbar, dvd, wayang, tv, internet, pusat hiburan, kedai larut malam dan undang-undang yang longgar.

Saya perhatikan majalah-majalah banyak memaparkan cerita-cerita yang berkisar kepada sex, ala-sex, gambar seksi, cerita pengalaman pertama --- saya tak tahu kenapa KDN luluskan pengeluarannya. Dari segi akhbar pula, pasti ada mengeluarkan gambar artis-artis seksi, rogol, sumbang mahram dan soal jawab hubungan kelamin. DVD pula ada cerita sex yang dijual dimerata-rata (undersea), Internet? lagi teruk. Pusat hiburan di bandar-bandar pula ada tarian seksi dan hubungan bebas.

satu lagi yang saya cukup tak bersetuju ialah Undang-undang dimana bila seorang bukan islam bersekedudukan dengan wanita Islam, tiada undang-undang yang boleh mendakwa orang bukan islam tersebut sedangkan wanita islam dihukum (tapi sangat rengan). Undang-undang seperti ini perlu diubah segera. Sepatutnya sesiapa sahaja yang bersekedudukan tanpa NIKAH, baik orang bukan islam maupun orang islam, pasti dihukum.

Saya sangat berharap pihak berkuasa menangani masalah keruntuhan moral ini dengan SERIUS.

Dari segi pakaian pula, masyaAllah wanita gadis Cina sekarang semakin seksi. Sesungguhnya ia menyiksakan kaum Adam. Berseluar pendek hingga menampakkan pangkal paha telah menjadi trend waktu ini dan kini telah diikuti oleh anak-anak gadis Melayu. Tidakkah pihak berkuasa sedar atau buat-buat tak sedar?

Selagi masalah keruntuhan moral rakyat tidak diatasi selagi itulah Kita Tidak Boleh Mengaku Negara Maju.

No comments:

Post a Comment