Saturday, January 31, 2009

Sikap terbuka Obama terhadap Islam buka dimensi baru keamanan

Artikal ini boleh didapati dalam ruangan Surat dalam Berita Harian Online
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Surat/20090130225002/Article/index_html. Surat ini ditulis oleh Tan Sri Lee Lam Thye.

Di antara kandunganya adalah seperti berikut:

KENYATAAN Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama melalui stesen televisyen Al-Arabiya kepada dunia Islam bahawa Amerika bukan musuh Islam adalah amat bermakna, penting dan patut dialu-alukan seluruh dunia Islam.
...
Sikap terbuka Presiden AS juga menunjukkan kesediaan beliau untuk berunding serta menyelesaikan sesuatu isu dan ini petanda baik kepada pembentukan dunia yang lebih aman.
...
Apa yang diperlukan daripada pentadbiran Obama ialah iltizam daripada presiden baru untuk memperoleh arah tuju baru berdasarkan kepentingan bersama dan sikap saling menghormati.

Saya melihat Obama seorang pemimpin yang jujur dan boleh membawa era baru dalam hubungan antarabangsa khususnya di kalangan negara Islam.

TAN SRI LEE LAM THYE,
Pemerhati politik, Kuala Lumpur.


Baguslah OBAMA kerana dunia sangat mengharapkan OBAMA dapat mententeramkan sedikit keadaan yang bergolak. Yang paling susah ialah ISRAEL. Mujurlah Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan bertikam lidah dengan Presiden Israel di Forum Ekonomi Dunia di Davos kelmarin telah sedikit sebanyak membantu dan memberi semangat kepada OBAMA untuk terus sama-sama mengutuk Israel.

OBAMA - Orang Berharap Anda Mengubah Amerika

ISRAEL - Iblis Sombong Rakus Agresif Ektrim Laknatullah

ERDOGAN - Eloklah Rapatkan Diri dengan Obama supaya dapat Gunakan Anak Negro di seluruh dunia untuk kebaikan semua

No comments:

Post a Comment