Saturday, November 8, 2008

Malaysia Banyak Sumber Alam

Sekiranya Malaysia di urus dengan baik, jujur dan mengikut yang telah di gariskan di dalam Al Quran dan Sunnah. Saya 100% percaya Malaysia akan menjadi negara yang paling kaya dan berkuasa. Malaysia mempunyai hasil semulajadi jadi mewah. Sebut sahaja hasil semulajadi (natural resources) - pastinya ada di Malaysia. Kalau didapti tidak ada sekalipun itu adalah kerana tidak diusahakan. Sebagai bukti saya senaraikan di sini dan anda jawablah.

1. Minyak? Ada
2. Besi? Ada
3. Kayu? Ada
4. Emas? Ada
5. Timah? Ada ------ lawak sikit Kah Timah pun ada
6. Gandum? Boleh ada jika diusahakan
7. Beras? Ada
8. Ikan, Ayam, Lembu, Itik, dan haiwan halal semuanya Ada
9. Batu, Ada
10. Sayuran, ada
11. Bunga-bungaan ada
12. Getah, Kelapa, kelapa Sawit dan pelbagai pokok lagi Tongkat Ali pun ada
13. Radioaktif - ada kot
Dan sebut ajelah semua ada di Malaysia.

Lagipun Malaysia tidak ada bencana Alam yang besar. Tiada Taufan, Tiada Gempa Bumi (yang ada GEMPAK) dan lain-lain yang negatif. Kalau ada banjir pun ianya boleh dikawal.

Jadi sesiapa yang pandai memimpin (Ketahuilah tidak semua orang pandai memimpin walaupun beliau rajin bekerja jadi, bagilah yang pandai memimpin) dan diberi amanah tu cubalah minta rakyat semua ikut dasar dan polisi yang telah disediakan oleh pencipta. Dan diri sendiri pun patuhilah dasar dan polisi tersbut. Rujuk AlQuran dan Hadis, Semuanya masalah ada diterangkan disitu. Buang yang keruh ambil yang jernih. Jika Ada kesalahan lampau bertaubatlah.

No comments:

Post a Comment